TERKINI DARI SINI

Tuesday, July 28, 2009

Dekan Fakulti Elektrik menyokong kempen Say No To Bonceng

29 Julai 2009 : Kehadiran Ahli Jawatankuasa bertindak pusat UTM Zon Larangan bonceng, Saudari Umi Kalsom di pejabat dekan hari ini di sambut mesra oleh Dekan Fakulti Kejuruteraan Elektrik, Dato' Professor Dr. Ahmad Bin Darus.

Kunjungan ini bertujuan untuk meminta pandangan beliau selaku Dekan selain memohon sokongan terhadap kempen ini.

Beliau apabila ditemubual mengingatkan agar kebijaksanaan pendekatan program kempen ini diteliti dengan sebaiknya kerana ianya sangat penting disebabkan komposisi mahasiswa UTM yang terdiri daripada pelbagai fahaman agama, budaya, bangsa dan negara.

Dalam kenyataan yang beliau tulis dalam surat yang diberikan kepada pihak kami bahawa beliau amat menyokong kempen ini kerana ianya bukan sahaja dapat mengurangkan gejala sosial malah dapat menyumbang ke arah mewujudkan suasana pembelajaran yang lebih sihat dan selamat serta meningkatkan daya kompetetif di kalangan mahasiswa.

Usaha mempergiatkan kempen ini semakin aktif dijalankan oleh para penggerak terutamanya AJK bertindak pusat UTM Zon Larangan bonceng. Tidak kurang juga, sokongan dan dorongan dari semua mahasiswa yang sanggup menawarkan diri secara langsung atau tidak langsung. Usaha ini juga dilihat semakin positif apabila kempen ini mula menjadi bualan kebanyakan mahasiswa di dalam atau luar UTM. Sekian. MyLPM

No comments:

Post a Comment