TERKINI DARI SINI

Tuesday, July 28, 2009

Pengawal keselamatan UTM sedia beri kerjasama


29 Julai 2009 : Seramai 2 orang AJK bertindak pusat UTM Say No To Bonceng telah berjumpa dengan salah seorang pengawal keselamatan UTM bagi mendapatkan respon berkenaan isu ini. Perancangan awal di pihak AJk adalah ingin bertemu dengan pengarah Keselamatan UTM, En Halim bagi mendapatkan respon beliau terhadap isu ini namun tidak kesampaian kerana beliau sibuk dengan pelbagai urusan.

Tetapi, beberapa orang pegawai keselamatan yang lain telah menggantikan En. Halim untuk kami temuramah dan mendapatkan respon.
Dalam temuramah yang singkat bersama En.Shahwal iaitu salah seorang daripada pegawai keselamatan di UTM, pelbagai maklumat yang telah diperolehi berkenaan gejala sosial.

Beliau berkata bahawa pihak keselamatan akan cuba menegur apabila sesuatu keadaan yang diragui berlaku terutamanya apabila waktu malam namun untuk menghalang secara drastik, mereka tidak dapat melaksanakan sewenang-wenangnya kerana setiap tindakan yang di ambil perlu mendapat kebenaran dari pihak atasan. Tambahan beliau, mereka juga amat memerlukan maklumat daripada mahasiswa dan mahasiswi supaya perkara-perkara yang tidak diingini dapat dicegah dan dibendung sebelum berlaku.

Pihak kami sempat melihat beberapa fail berkenaan statistik dan fakta kes gejala sosial yang berlaku di UTM pada tahun-tahun lepas dan memohon untuk mendapatkan salinan statistik tersebut untuk kajian kes bagi kempen ini. Pihak keselamatan sekali lagi memberi kerjasama yang sebaiknya dengan membenarkan pihak kami mendapatkan fakta tersebut.

Sebelum mengakhiri sesi temuramah ringkas, pihak kami sempat untuk bertanya tentang pandangan peribadi En.Shahwal selaku pegawai keselamatan mengenai kempen UTM Say No To Bonceng. Ternyata beliau amat menyokong penuh Kempen ini dan berpandangan bahawa kempen ini mungkin akan menjadi salah cara untuk atasi masalah gejala sosial. Ini kerana, kes perzinaan di UTM semakin banyak dan yang terbaru adalah kes perzinaan antara siswa dengan "cleaner" di kolej. Bukankah ini menjijikkan??Sama-sama kita fikirkan...Sekian. MyLPM.


1 comment:

  1. jap2..jijik?
    sekarang ape yang jijik?
    berzina jijik atau berzina dengan seorang pkerja cleaner itu jijik?
    sila explain utk gua jap..

    ReplyDelete